Marketing Nissana Qashqaia


Reklama
Nissan miał świetny pomysł na reklamę, która podkreśla charakter kierowanego do młodych i dynamicznych ludzi Qashqaia, oraz rzeczywiście sugeruje, że jest on "miastoodporny", skoro wytrzymał te wszystkie ewolucje. Reklama jest świetna także pod względem wykonania - grafika komputerowa wygląda bardzo realistycznie. To jedna z lepszych reklam w historii motoryzacji i bardzo udany element marketingu Qashqaia.

Nazwa
Nazwa Quashqai (wym. kaszkaj) pochodzi od plemienia Nomadów żyjących na pustyniach Iranu, więc teoretycznie pasuje do samochodu terenowego pierwotnie przeznaczonego do przemierzania właśnie takich niedostępnych terenów.

Razem z moim kolegą przeprowadziliśmy wśród studentów SGH w Warszawie krótkie badanie - pytaliśmy znajome osoby, z czym kojarzy im się słowo 'qashqai'. Większości kojarzyło się z kaszą, drugie miejsce zajęła kaszanka, a trzecie kaszkiet. Padły też dwa skojarzenia całkowicie "od czapy": "Białoruś" oraz "plakat na zielonej ścianie". Inne odpowiedzi to m.in. kaszalot i kuskus.
Kwestia tych skojarzeń przywodzi mi na myśl Kię Cerato. Czy ktoś chciałby jeździć ceratą? Z Qashqaiem nie jest jednak aż tak źle jak z Kią. Może dlatego, że niektórzy lubią kaszkę? :>
Gdy nazwę tego samochodu wymówi się z odpowiednim akcentem (na drugą sylabę), to brzmi nawet chwytliwie. Natomiast gdy ma się z nim do czynienia osobiście, wszystkie skojarzenia przestają mieć znaczenie.
Strona internetowa
... jest interaktywna i dlatego bardzo ciekawa. Można na niej obejrzeć bardzo interesujące filmy nakręcone podczas powstawania reklamy Qashqaia.


Promocja w SGH
Bardzo spodobał mi się pomysł jednego z dilerów Nissana, który zauważył, że przyszłymi potencjalnymi klientami jesteśmy my, studenci, i na Auli Spadochronowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zaprezentował ten najnowszy model. Każdy mógł go obejrzeć (niestety tylko z zewnątrz) oraz zapisać się na jazdę próbną. Tutaj jednak znów pojawia się "niestety", bo minęło już 1,5 miesiąca od momentu, gdy zapisałem się na takową jazdę, i do tej pory nikt z salonu się do mnie nie odezwał. Jazdę próbną odbyłem w czasie Dni Otwartych w innym salonie w Warszawie.

Ogólna ocena marketingu Nissana Qashqaia: 5 (w skali od 2 do 5.5)

Zdjęcia pochodzą ze strony: www.nissan-qashqai.pl.
Zdjęcie główne: AC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz