Już po raz trzeci w zawodach startował również zespół złożony z członków Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów z Politechniki Warszawskiej. Wystawili oni dwa pojazdy – pierwszym z nich była zaliczająca się do klasy prototypów - startująca już w zeszłym roku Kropelka (napędzana etanolem), która osiągnęła wynik 409 km/l. Pozwoliło to zająć 70. miejsce w klasyfikacji generalnej, 4. wśród pojazdów napędzanych etanolem oraz 42. w klasyfikacji najniższej emisji CO2 z wynikiem 114 g na całej trasie przejazdu, czyli na dystansie 25,175 km. Drugim pojazdem był Mikrus, który nie został jednak dopuszczony do startu ze względu na zbyt dużą masę. Studenci z Polski już mają pomysły, jak podnosić wydajność Kropelki oraz jakie zmiany czekają w najbliższym roku Mikrusa. Zainteresowanym warto wspomnieć, że Kropelkę będzie można obejrzeć w dniach 7-8 czerwca w czasie pikniku lotniczego w Góraszce pod Warszawą oraz podczas Pikniku Naukowego Polskiego Radia Bis, który odbędzie się w Warszawie 14 czerwca. Na pikniku Radia Bis być może pojawi się również Mikrus, ale nie jest to jeszcze przesądzone. Najbardziej dociekliwi z pewnością będą mieli okazję na obu tych imprezach poznać szczegóły konstrukcyjne oraz dowiedzieć się, w czym tkwi tajemnica rekordowych wyników osiąganych przez drużyny startujące w Shell Eco-marathonie.
Autor: Bartosz Górecki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz