Jak głosi najnowsza reklama Renault, można mieć obecnie Clio i kombi w jednym. Renault wprowadziło na Polski rynek trzeci wariant nadwoziowy Clio.
Funkcjonalność i bagażnik, czyli to, co w kombi najważniejsze…
Pojemność bagażnika wynosi 439 l przy rozłożonych siedzeniach oraz 1277 l przy złożonej tylnej kanapie. Te dane wskazują na lepsze możliwości niż te w Peugeot 207 SW (337/1258 l), ale gorsze niż oferowane przez Skodę Fabię Combi (480/1460 l). Bagażnik Clio ma podwójną podłogę (pod pierwszą warstwą znajduje się płaski schowek), której powierzchnia po rozłożeniu siedzeń pozostaje równa. Cieszy bardzo niski próg bagażnika ułatwiający załadunek (dla porównania: w Fabii jest on nieprzemyślanie wysoki), a także solidne materiały, jakich użyto do wykończenia całego wnętrza.
Zachowanie na drodze i komfort jazdy
Clio Grandtour to przemyślany samochód. Prowadzi się go bezpiecznie, ponieważ dopracowane zawieszenie oferuje dobre własności jezdne. Jednocześnie jest komfortowe i cicho tłumi nierówności. Auto nie wpada w kołysanie na długich poprzecznych nierównościach i dość długo pozostaje neutralne w zakrętach.
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, którego siła automatycznie dostosowuje się do prędkości jazdy, nie jest w żadnej sytuacji zbyt mocne i oferuje prawidłowe wyczucie drogi. To także wpływa na to, że Clio Grandtour po prostu przyjemnie się prowadzi.
Silnik
To także zasługa udanego silnika 1.5 dCi o mocy 85 KM, który sprawnie napędza małe kombi. Cechuje go dobra elastyczność (maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm), cicha praca i niskie spalanie. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje wg danych producenta 13 sekund, a subiektywne wrażenia są nawet lepsze.
Podsumowanie
Nowe Clio komfortowe, pojemne, solidnie wykończone i przyjemne. Z zewnątrz wygląda jak powiększony hatchback, co jedni uważają za wadę, inni za zaletę. Szkoda tylko, że – jak to zwykle bywa w wersjach z silnikami Diesla – różnica w cenie między silnikiem benzynowym 1.2 16V (75 KM) a 1.5 dCi (85) jest nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do potencjalnych oszczędności na paliwie…
Dane techniczne:
Pojemność skokowa (cm3): 1461
Moc maksymalna (kW/KM): 63/85
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 200
Osiągi:
0-100 km/h: 13 s
Prędkość maksymalna: 174 km/h
Zużycie paliwa:
Emisja spalin CO2 (g/km): 117
Cykl miejski (l/100 km): 5,2
Cykl pozamiejski (l/100 km): 4,0
Cykl mieszany (l/100 km): 4,4
Wyposażenie testowanej wersji:
Wersja Authentique (ABS, 4 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, ale bez np. elektrycznie sterowanych szyb z przodu), lakier bazowy (bez dopłaty)
Cena testowanej wersji: 53 700 zł (cena wyliczona w konfiguratorze na stronie www.renault.pl, stan na 10.03.2008)
Dla porównania: Skoda Fabia Combi Classic 1.4 TDI (80 KM), kolor bazowy (bez dopłaty) kosztuje 52 350 zł (cena wyliczona w konfiguratorze na stronie www.skoda-auto.pl, stan na 10.03.2008; do wyposażenia standardowego dodano czujnik niezapiętych pasów za 100 zł, centralny zamek za 850 zł oraz stalowe 15-calowe obręcze kół za 400 zł w celu wyrównania poziomów wyposażenia obu aut).
Zdjęcia: Renault
Autor: AC
Zdjęcia: Renault
Autor: AC
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz