W listopadzie b.r. Renault zaprezentowało nowy model Renault Twingo Gordini RS i tym samym zapoczątkowało nową linię modelową.
Nazwa „Gordini” pochodzi od nazwiska Amédée Gordiniego (1899-1979), urodzonego we Włoszech kierowcy wyścigowego i producenta samochodów sportowych. Założona przez niego w latach ’30 firma zajmowała się głównie tuningiem silników, we współpracy z Simcą. Samochody z tymi modyfikacjami startowały m.in. w wyścigach Le Mans i okazywały się zadziwiająco szybkie. W latach ’50 firma odnosiła również sukcesy w Formule 1.
Po II wojnie światowej firma Gordini nawiązała współpracę z Renault i opracowywała sportowe odmiany samochodów tej marki. Ostatecznie w 1969 r. Amédée Gordini sprzedał ją Renault i został szefem działu sportowego o nazwie „Usine Amédée Gordini”, który w 1975r. zmienił nazwę na znaną obecnie Renault Sport (dokładnie Renault Sport Technologies). Łącznie wyprodukowano ok. 200 tys. samochodów sygnowanych marką Gordini. Najbardziej znanym modelem Renault było Renault 8 Gordini, produkowane w latach 1965-1970. Osiągało prędkość maksymalną 175 km/h i w momencie wprowadzenia na rynek zostało uznane za jedno z najszybszych francuskich aut. Czterocylindrowy silnik o mocy – w zależności od specyfikacji – od 88 do 110 KM był w nim zamontowany wzdłużnie z tyłu, dzięki czemu z łatwością można było w zakręcie wprowadzić samochód w nadsterowność. Dobrze zachowane egzemplarze są do dziś gratką dla fanów motoryzacji, a ich wartość ocenia się na 20 tys. euro.
Za podobną cenę (jeszcze dokładnie nieustaloną) będzie można kupić nowe Renault Twingo Gordini Renault Sport – tak „maślanie” po rozwinięciu skrótów brzmi nazwa tego modelu. W porównaniu do już obecnego na rynku Twingo RS zmieni się jedynie wygląd samochodu. Fani motoryzacji, którzy znają historię marki Gordini, podchodzą do tego krytycznie i ubolewają, że tak znamienita nazwa została wykorzystana do określenia w zasadzie wyłącznie pakietu stylistycznego. Tym bardziej, że nawet odcień koloru nowego modelu nie jest zgodny z historycznym pierwowzorem. Na zewnątrz nowe są zderzaki, felgi oraz białe elementy: lusterka, spojler nad tylną klapą i charakterystyczne pasy przechodzące nad kierowcą wzdłuż całego samochodu. W środku zastosowano czarno-niebieską skórę. W Twingo Gordini RS znajdzie się również dodatkowe wyposażenie oraz ESP, które można w pełni wyłączyć.
Nowy model jest obecnie prezentowany w Atelier Renault na Polach Elizejskich. Wkrótce dołączy do niego Clio Gordini RS, a w dalszej przyszłości prawdopodobnie także Megane Gordini RS.
Po II wojnie światowej firma Gordini nawiązała współpracę z Renault i opracowywała sportowe odmiany samochodów tej marki. Ostatecznie w 1969 r. Amédée Gordini sprzedał ją Renault i został szefem działu sportowego o nazwie „Usine Amédée Gordini”, który w 1975r. zmienił nazwę na znaną obecnie Renault Sport (dokładnie Renault Sport Technologies). Łącznie wyprodukowano ok. 200 tys. samochodów sygnowanych marką Gordini. Najbardziej znanym modelem Renault było Renault 8 Gordini, produkowane w latach 1965-1970. Osiągało prędkość maksymalną 175 km/h i w momencie wprowadzenia na rynek zostało uznane za jedno z najszybszych francuskich aut. Czterocylindrowy silnik o mocy – w zależności od specyfikacji – od 88 do 110 KM był w nim zamontowany wzdłużnie z tyłu, dzięki czemu z łatwością można było w zakręcie wprowadzić samochód w nadsterowność. Dobrze zachowane egzemplarze są do dziś gratką dla fanów motoryzacji, a ich wartość ocenia się na 20 tys. euro.
^ Renault 8 Gordini
Za podobną cenę (jeszcze dokładnie nieustaloną) będzie można kupić nowe Renault Twingo Gordini Renault Sport – tak „maślanie” po rozwinięciu skrótów brzmi nazwa tego modelu. W porównaniu do już obecnego na rynku Twingo RS zmieni się jedynie wygląd samochodu. Fani motoryzacji, którzy znają historię marki Gordini, podchodzą do tego krytycznie i ubolewają, że tak znamienita nazwa została wykorzystana do określenia w zasadzie wyłącznie pakietu stylistycznego. Tym bardziej, że nawet odcień koloru nowego modelu nie jest zgodny z historycznym pierwowzorem. Na zewnątrz nowe są zderzaki, felgi oraz białe elementy: lusterka, spojler nad tylną klapą i charakterystyczne pasy przechodzące nad kierowcą wzdłuż całego samochodu. W środku zastosowano czarno-niebieską skórę. W Twingo Gordini RS znajdzie się również dodatkowe wyposażenie oraz ESP, które można w pełni wyłączyć.
Nowy model jest obecnie prezentowany w Atelier Renault na Polach Elizejskich. Wkrótce dołączy do niego Clio Gordini RS, a w dalszej przyszłości prawdopodobnie także Megane Gordini RS.
^ Renault Twingo Gordini RS
Autor: AC
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz